Paasdiner, kampvuur en de prachtige natuur - Reisverslag uit Tofino, Canada van Nicole Maas - WaarBenJij.nu Paasdiner, kampvuur en de prachtige natuur - Reisverslag uit Tofino, Canada van Nicole Maas - WaarBenJij.nu

Paasdiner, kampvuur en de prachtige natuur

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

25 April 2014 | Canada, Tofino

Ik ben ruim twee weken in Canada en de tijd vliegt! Het lijkt gisteren dat ik mijn laatste verslag geschreven heb. Om te beginnen heb ik een Canadese simkaart aangeschaft om toch bereikbaar te zijn, mijn nummer is 0012505220051,voor de mensen die een berichtje willen sturen. Ook is het me eindelijk gelukt om foto's toe te voegen, al is het moeilijk om uit alle gemaakte foto's de mooiste te zoeken...
De dag na mijn laatste verslag besloot ik vanuit Victoria de bus te pakken naar Mount Douglas, waar ik een hike van 2 uur gedaan heb en vervolgens het pad naar boven heb ontdekt. Het was een pittige klim, maar eenmaal boven op de top is het uitzicht prachtig. Na een paar dagen Victoria is het echter tijd om verder te gaan en vertrek ik naar Nanaimo. Een twee uur durende bustrip later stap ik uit in een dorpje aan het water met prachtig uitzicht op de bergen. Ik bereid me voor op een 1,5 uur durende wandeling met mijn backpack en daypack, maar gelukkig schijnt de zon. Aangekomen bij mijn ‘hostel’ blijk ik te slapen in een motelkamer met 8 bedden. ‘Gelukkig’ ben ik de enige in de kamer, want ik kan mijn backpack nauwelijks kwijt, laat staan de kamer delen met andere. Deze avond is dan ook de eerste avond dat ik er even doorheen zit. Ik ben helemaal alleen, alle mensen die ik ontmoet heb, heb ik achter gelaten, ik zit in een verschrikkelijk Amerikaans ogend motel aan de snelweg en ik lees allemaal berichten over het aankomende ‘DOS-feest’.
Gelukkig is de volgende dag stukken beter. Een van de meiden (Helene) die ik ontmoet heb ik Victoria komt naar hier, maar helaas kunnen we elkaar niet bereiken want onze telefoons hebben beide geen netwerk. Ik doe een prachtige hike alleen en kom Helene heel toevallig tegen wanneer ik in een koffietentje zit. We drinken samen een biertje, ik kom in contact met de Duitser&Nieuw-Zeelander die ik in Vancouver ontmoet heb (Max&Scott) en zij nodigen ons uit voor een kampvuur die avond. Terwijl wij ons avondeten kopen in het winkelcentrum in de buurt, raken we aan de praat met een Grieks koppel dat hier in Nanaimo woont en zijn nodigen ons uit voor een paasdiner de volgende dag. We twijfelen of deze uitnodiging zullen accepteren, denken hier nog even over, lopen richting Max&Scott en spenderen onze avond met wat bier, hotdogs en kampvuur. Sinds die dag reis ik samen met hen.
De volgende dag doen we een hike en hebben we het de hele dag over het paasdiner. Wanneer we bij de twee arriveren, hebben ze de tafel enorm uitgebreid gedekt, hebben ze heerlijk vlees, brood en groenten op de BBQ bereid en vertelt de vrouw alles over Griekse tradities, haar familie en haar eigen bedrijf. We drinken zelfgemaakte wijn, dansen op Griekse muziek en krijgen een heerlijke taart met verse aardbeien als dessert. Het blijft ongelooflijk hoe vriendelijk de Canadezen hier zijn!
Na die dag verlaat ik eindelijk mijn ‘hostel’ en vertrekken we met z’n vieren naar Tofino. Een prachtige busrit van vier uur lang, brengt ons dwars over het eiland naar de westkust. Aangekomen in Tofino slaap ik in een klein schattig guesthouse: wat een verschil met mijn ‘motel’ in Nanaimo. De eigenaar maakt iedere ochtend verse wafels voor alle gasten en helpt bij ieder simpel probleem, opnieuw komt de vriendelijkheid van Canadezen tevoorschijn. In Tofino doen we veel verschillende dingen, we hiken naar enorm mooie stranden in combinatie met bergen en rotsen, wat voor een prachtig uitzicht zorgt. Daarnaast heb ik gisteren voor het eerst gelift: samen met Helene ben ik naar een soort geheime wandelroute gelopen. Echt geheim is het niet: iedereen weet ervan, maar niemand wil erover praten. Een surfer neemt ons mee naar de plek, we hiken voor een uur in het modderigste pad wat ik ooit gezien heb, en komen uit bij een gecrasht vliegtuig, prachtig om te zien. Die avond gaan we naar de enige pub hier, zetten onszelf heerlijk voorschut tijdens een karaokeavond en sluiten de avond af met een drankje in het guesthouse. Vandaag hebben we een pittige kajaktrip achter de rug en plannen we onze trip naar de volgende bestemming: Ucluelet!

  • 25 April 2014 - 08:52

    Miranda:

    Whauwwww Nicole wat een belevenis daar. Je hebt het super naar je zin zo te zien. Leuk dat je toch nog de mensen tegen bent gekomen die je al ontmoet hebt en zo samen die leuke dingen kunt gaan doen...pffffff wat een avontuur. Heeeeeeeel veel plezier met je avontuur,en ben echt zeer benieuwt naar je volgende prachtige verslag. Liefs Miranda...X

  • 25 April 2014 - 10:32

    Tante Lies:

    Hey Nicole, wat een bezienswaardigheden maak je mee met al die vriendelijke mensen om je heen. Fijn om te lezen dat je super geniet van je geweldig avontuur. Ik wens je een super vervolg op je reis.!! Geniet ervan, Lieve groetjes Tante lies

  • 25 April 2014 - 11:11

    Tineke Verhoeven:

    Hoi nicole, weer een mooi verslag van al je belevenissen in canada. Heel veel plezier verder

  • 25 April 2014 - 11:14

    Tineke Verhoeven:

    Hoi nicole, misscien een tweede berichtje er ging volgens mij iets mis de eerste keer. Ik heb weer genoten van je verslag. Veel plezier verder. Groetjes

  • 25 April 2014 - 12:03

    Anita Seelen:

    Hoi Nicole, leuk om jou verslagen te lezen, en fijn dat je leuke mensen hebt ontmoet om mee verder te reizen! veel plezier en geniet ervan. Groetjes Anita

  • 25 April 2014 - 13:36

    Joke Van Balligooij:

    Hallo Nicole.
    Weer een mooi verslag .Fijn dat je vriendelijke mensen hebt ontmoet .
    En ik lees ook dat je niet veel alleen bent ,dat zal je moeder wel fijn vinden .
    IK kijk weer uit naar je volgende verslag groetjes Joke


  • 25 April 2014 - 17:33

    Opa En Mien:

    hey nicole

    Een geweldig verslag leuk fijn dat je het goed maakt wel leuk zoals je het schrijft .

    We zien uit naar het volgend bericht .


    Vele groetjes van Opa en Mien

  • 25 April 2014 - 19:55

    Moeders:

    He Nicole. Fijn dat je de paasdagen gezellig doorgebracht hebt.
    Een hele geruststelling dat het je goed gaat, ook fijn voor ons.
    Tot horens. XXX

  • 27 April 2014 - 12:38

    Fleur Vd Elzen:

    Wow Nicole wat een kriebels als ik dit lees; Ik wil ook weer reizennnnn! Klinkt als een toptijd daar, en wat mooi die gastvrijheid, maakt het hele plaatje compleet ;) Geniet ervan!

  • 07 Mei 2014 - 13:40

    Petra Van Leur:

    Hoi Nicole.
    Weer eventjes over jou belevenissen gelezen.
    Waren weer leuk en spannend.
    Inderdaad fijn dat je niet de gehele tijd alleen bent,verder lees ik wel ,dat je jezelf prima vermaakt,wat zal jij veel te vertellen hebben als je weer terug bent.
    Nu nog even genieten.Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 10084

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 05 Juni 2014

West-Canada 2014

Landen bezocht: