Vancouver en de reis naar Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Nicole Maas - WaarBenJij.nu Vancouver en de reis naar Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Nicole Maas - WaarBenJij.nu

Vancouver en de reis naar Vancouver Island

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 April 2014 | Canada, Vancouver

Na meer dan een week in Canada is het tijd voor mijn eerste verslag. Allereerst iedereen bedankt voor de lieve berichten voor mijn vertrek!
Na een lange reis vanaf Schiphol, met tussenstop in Munchen, ben ik eindelijk in Canada: super onwerkelijk! Na lang wachten bij de paspoortcontrole word ik meegenomen naar extra beveiliging, omdat ik aangegeven heb druiven in mijn tas te hebben. Je mag schijnbaar geen eten vervoeren naar Canada. Tussen halve criminelen sta ik met mijn backpack, terwijl ik mijn druiven inmiddels al weggegooid heb. Na lang wachten en controle van mijn tas mag ik gelukkig toch door. In de trein naar de stad lees ik een brief van thuis en lichte paniek speelt op. Zodra ik door de stad loop voel ik me echter meteen veilig. Aangekomen bij het hostel praat ik voor een lange tijd met mijn Canadese kamergenote wat me wakker houd tot 10 uur, waarna ik meteen in slaap val.
Mijn eerste echte dag in Canada loop ik naar 'Stanley Park', waarbij ik een groot park verwacht zoals wij dat in NL kennen. Niks is minder waar, nog geen 15 minuten van de drukste straat in Vancouver ligt een groot stuk ongerepte natuur: super onwerkelijk en geweldig om te zien. Ik loop hier vrijwel de hele dag rond. De avond breng ik door met mijn Canadese huisgenoot en opnieuw ben ik kapot in de avond.
De dagen die daarop volgen loop ik veel door de stad en zie ik veel indrukwekkende dingen. Zo loop ik bijvoorbeeld over een touwbrug die ongeveer 70 meter boven een rivier hangt en geniet ik van onwerkelijke uitzichten in en rondom de stad. De combinatie van strand, oceaan bergen en het stadsleven is zo mooi en bijzonder: het uitzicht went nog steeds niet. Dat in combinatie met het weer dat uitzonderlijk goed is: mijn hele week in Vancouver loop ik in t-shirt buiten en kan ik zelfs zeggen dat ik verbrand ben..
In het hostel raak in aan de praat met een Duitse reiziger en in de avond drinken we samen met zijn kamergenoten wat in de stad, waar ik aan het einde van de avond voor het eerst het Canadese 'Poutine' eet. Echt een hoogstaande maaltijd is het niet, als ik zeg dat het wat lijkt op wat wij kennen als 'kapsalon'... De Duitser vertrekt de volgende dag echter naar Vancouver Island, maar ik spendeer de rest van mijn dagen in Vancouver met zijn kamergenoten.
Vancouver kent een straat die bij iedereen bekent staat als 'niet veilig' en ik heb dit (helaas) zelf ook mogen ervaren). Samen met twee andere stuit ik per ongeluk op deze straat en wat ik daar zag heb ik nog nooit meegemaakt: een blok van de straat vol met drugsverslaafden en zwervers: allemaal op een paar vierkante meter. Ik ben enorm blij dat ik hier niet alleen doorheen gelopen ben, want hoe veilig ik me in de rest van de stad voel, zo angstig was ik hier. We lopen snel door en zwijgen het hele stuk. Een straat verder ligt echter een van de leukste wijken van Vancouver met geweldig goed(kop)e sushi: we eten hier een complete maaltijd voor nog geen zes euro.
Naast al de prachtige uitzichten, mooie parken en leuke wijken is er een ding waar ik enorm naar uitkijk: 'The Canucks Game'. Afgelopen zondag was het dan eindelijk zo ver: The Vancouver Canucks spelen tegen The Calgary Flames. Een hele happening, want het is de laatste ijshockeywedstrijd van het seizoen. De wedstrijd zelf is niet zo spannend (de eindstand is 5-1), maar het is geweldig om zo’n wedstrijd in het stadion mee te maken.
Gisteren was het tijd om Vancouver te verlaten, waar ik gek genoeg nog best wat moeite mee had. Iedereen die ik hier heb leren kennen blijft voor langere tijd in Vancouver, dus ik ga alleen verder. Ik heb zo genoten van mijn tijd in Vancouver, dat ik waarschijnlijk later in mijn reis nog eens terug ga.

De reis naar Vancouver Island is prachtig: op de 1,5 uur durende ferrie rit, zie je niks anders dan prachtige natuur. Helaas is dit de eerste dag dat het regent en laten mijn foto’s me hier in de steek (wat ze overigens bijna allemaal doen, want wat doen de foto’s, helaas voor jullie, zwaar onder voor de werkelijkheid). In de bus naar mijn hostel ontmoet ik een Zweedse die aan het werk gaat hier in Victoria en we besluiten samen te eten en de avond door te brengen in de stad. Wanneer ik rond 11 uur terug kom bij mijn hostel, zit de Duitser die ik in Vancouver ontmoet heb in de lobby. Hij verlaat Victoria morgen om de rest van het eiland te ontdekken, maar praat me bij over al het moois in deze kleine, Brits ogende, stad.
Omdat het ook vandaag in de ochtend regent, besluit ik het Royal BC Museum te bezoeken, waarin veel verteld wordt over de oorspronkelijke bewoners van Canada en de inval van de Europeanen. Wanneer ik hieruit kom is het gelukkig weer droog en loop ik naar het Zuidelijkste punt van Canada, waar ik prachtig uitzicht heb op de bergen van de VS. Samen met de Zweedse ga ik vanavond de rest van de stad ontdekken. Ik blijf denk ik nog een aantal dagen hier en ga daarna door naar de rest van het eiland.

Voor iedereen die mij een sms gestuurd heeft of wil sturen: ik heb hier geen netwerk dus ontvang deze niet. Ik denk er over na om een Canadese simkaart te kopen, zodra ik deze heb geef ik mijn nummer door! Jullie gaan nog van me horen, maar dit was het voor nu. Het uploaden van foto's wil nog niet echt lukken, maar dit zal ik later nog eens proberen

Liefs Nicole

  • 17 April 2014 - 07:34

    Tineke Verhoeven:

    Mooi om te lezen hoe je avontuur verloopt nicole. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Heel veel plezier en genieten daar.

  • 17 April 2014 - 08:00

    Deborah Pompe:

    Toch leuk nicole zo'n verslag! Klinkt allemaal super wat je ziet en meemaakt. Hopelijk krijg je het op vancouver island ook nee zo leuk als in vancouver! Geniet er van! Xx

  • 17 April 2014 - 08:04

    Wilma:

    Hoi Nicole

    Als ik dit zo lees denk ik wat een beleving in die paar dagen dat je in Canada bent.
    Hopelijk verloopt de rest van je reis ook zo.
    Geniet ervan.
    XXX mam en pap

  • 17 April 2014 - 08:29

    Miranda:

    Hè Nicole....

    Super leuk om zo een reisverslag van je te lezen. je bent nog maar even in Canada en het is al een hele belevenis. Dat belooft wat voor de rest van je reis.
    nieuwsgierig naar de rest.

  • 17 April 2014 - 08:31

    Miranda:

    En idd geniet ervan

  • 17 April 2014 - 08:32

    Tante Lies:

    Hej Nicole, wat een geweldig begin van je reis en wat heb je al veel gezien. Ik reis graag mee en kijk uit naar je volgende avontuur. Geniet ervan!!!!! Xx

  • 17 April 2014 - 13:24

    Opa En Mien:



    Hoi Nicole

    We hebben je verslag gelezen een hele belevenis kijk er naar uit naar het volgende

    Geniet ervan Groetjes opa en mien

  • 17 April 2014 - 13:55

    Joke Van Ballegooij:

    Hallo Nicole
    Heb je verslag gelezen zo te lezen heb je al veel mooie dingen gezien
    en je heb ook al leuke mensen ontmoet
    geniet er maar goed van .
    ben benieuwd naar de rest .
    groetjes en het gaat je goed
    Joke x

  • 17 April 2014 - 14:20

    Imke:

    Nicole!

    Tussen het schrijven van een verslag door, lees ik jouw eerste verslag: wauw dat was even wegdromen!! Heb meteen maar wat foto's en info op internet gezocht: echt super gaaf!

    Geniet ervan ;)

    x Imke

  • 17 April 2014 - 18:46

    Liz:

    Heee Nicole!

    Klinkt echt super tof allemaal :)
    Misschien moet ik toch maar een uitstapje Canada overwegen, als ik toch aan deze kant van de oceaan zit, haha! Geniet ervan!!

    xLiz

  • 17 April 2014 - 20:15

    Lieke:

    Ha Nicole,

    Een reisverslag, super leuk! Kunnen we je toch nog een beetje in de gaten houden ;)
    Ik ben super blij voor je dat je het zo goed naar je zin hebt, blijf maar lekker genieten!

    X

  • 17 April 2014 - 23:32

    Toos:

    Hoi Nicole,
    Wat jun jij mooi schrijven.
    Ik blijf je volgen.
    Xx

  • 17 April 2014 - 23:36

    Cor:

    Leuk Nicole. Mooie ervaring zeg. Geniet verder.

  • 18 April 2014 - 19:46

    Carla:

    Fijn Nicole om te lezen dat je daar zo geniet!

  • 19 April 2014 - 10:01

    Lizet:

    Hoi Nicole,
    Fijn dat het allemaal goed gaat.
    Je gaat alleen....maar je leert ontzettend snel nieuwe mensen kennen,
    wat volgens mij wel een hele leuke ervaring is.
    Spreek je constant Engels, of heb je ook al Nederlanders ontmoet.
    Nou Nicole geniet ervan en blijf schrijven dan kunnen wij mee genieten.
    Vele groetjes Thieu - Lizet

  • 24 April 2014 - 18:49

    Petra:

    Hoi Nicole.
    Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat daar in dat verre Canada en je zoveel indrukken opdoet en veel nieuwe mensen leert kennen,sta je ook niet overal alleen voor,zeker niet in zo,n enge sraatjes.
    OOk ik kan zo mooi een beetje mee genieten van de foto,s van dat volgens mij ook mooie Canada.
    de hartelijke groeten en geniet nog maar een poos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 10101

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 05 Juni 2014

West-Canada 2014

Landen bezocht: